COVID-19 ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
  • Ποια είναι τα προληπτικά μέτρα που εφαρμόζονται στο αεροδρόμιο;

     Πατήστε εδώ για το ενημερωτικό έντυπο

    Αναφορικά με τα μέτρα που έχουν τεθεί σε ισχύ για την προστασία των επιβατών, των εργαζομένων στην αεροδρομιακή κοινότητα και του ευρύτερου κοινού, βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) και ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες του. 

    Μπορείτε να δείτε εδώ τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) για τους ταξιδιώτες και τους εργαζόμενους στα ελληνικά αεροδρόμια: https://eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19-odigies-gia-taxidiotes/

    Ειδικότερα, όπως σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών έχει τεθεί σε ισχύ μία σειρά μέτρων που συμπεριλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ενισχυμένες διαδικασίες παρακολούθησης των πτήσεων, παρουσία γιατρών και άλλου προσωπικού έκτακτης ανάγκης, όπως επίσης και παροχή πληροφοριακού υλικού με στόχο την ευρύτερη δυνατή ενημέρωση. 

    Το προσωπικό, τόσο του αεροδρομίου όσο και των αεροπορικών εταιρειών, είναι ενημερωμένο σχετικά με τους παράγοντες που απαιτούν την άμεση περαιτέρω ενημέρωση των υπηρεσιών υγείας του αεροδρομίου.

    Οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο ενημερώνονται διαρκώς σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τον COVID-19 και με τις οδηγίες των αρμόδιων αρχών για την αποφυγή διασποράς. 

    • Ειδικότερα μέτρα σε ισχύ:

    Σύμφωνα με τις οδηγίες των Eθνικών Yγειονομικών Αρχών, η σχολαστική τήρηση κανόνων υγιεινής των χεριών καθώς και αναπνευστικής υγιεινής, η χρήση μάσκας, η τήρηση αποστάσεων, ο προσεκτικός καθαρισμός και η απολύμανση επιφανειών και χώρων, ιδιαίτερα όπου υπάρχει «επαφή»,  αποτελούν τη βασική προϋπόθεση για την προστασία των επιβατών και των εργαζομένων στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Οι επιβάτες που ταξιδεύουν σε προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού #athensairport, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι: 

    • Η είσοδος στο κτίριο του αεροσταθμού επιτρέπεται μόνο για άτομα που ταξιδεύουν/είναι κάτοχοι αεροπορικού εισιτηρίου, εκτός από συγκεκριμένες εξαιρέσεις (συνοδεία ανήλικου, συνοδεία ΑμεΑ).
       
    • Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για όλους, σε όλους τους χώρους του αεροδρομίου, εσωτερικούς και εξωτερικούς  (Κοινή Υπουργική Απόφαση Δ1α/Γ.Π.οικ. 67924 - ΦΕΚ 4709/Β/23-10-2020). Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, δεν συνιστάται η χρήση μάσκας αναπνευστικής προστασίας με βαλβίδα από το κοινό. Για εγκεκριμένους τύπους μασκών και τη σωστή χρήση τους, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ: https://eody.gov.gr/covid-19-odigies-gia-ti-chrisi-maskas-apo-to-koino/. Εξαιρούνται τα παιδιά κάτω των 6 ετών καθώς και όσοι αντιμετωπίζουν αναπνευστικά προβλήματα. Επισημαίνεται ότι ενδέχεται να ζητηθεί η προσωρινή αφαίρεση της μάσκας κατά τη διαδικασία ελέγχων ασφαλείας και ταυτοπροσωπίας.
       
    • Η χρήση μάσκας είναι επίσης υποχρεωτική τόσο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επιβίβασης όσο και κατά την πτήση. Συνιστάται η αλλαγή της μάσκας κάθε 4 ώρες. Φροντίστε να διαθέτετε επαρκή ποσότητα για όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
       
    • Οι εργαζόμενοι είναι εφοδιασμένοι με όλα τα μέσα ατομικής προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικό υγρό) τα οποία και χρησιμοποιούν καθόλη τη διάρκεια της εργασίας τους.
       
    • Υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά υγρά σε περισσότερα από 300 σημεία του αεροδρομίου και στους χώρους υγιεινής / WC,  για xρήση από  τους επιβάτες σε όλα τα στάδια της ταξιδιωτικής διαδικασίας (αναχώρηση, άφιξη).
    •  
    • Πολυκαρβονικά φύλλα χρησιμοποιούνται για περαιτέρω προστασία σε υπηρεσίες όπου υπάρχει εκ του σύνεγγυς συνεργασία επιβάτη - προσωπικού (εκδοτήρια εισιτηρίων, γραφεία πληροφοριών κ.λπ.).
       
    • Η τήρηση των αποστάσεων είναι κυρίως μέτρο συμπεριφοράς για επιβάτες και προσωπικό, που πρέπει να τηρούν αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ τους (1,5 μέτρων) σε όλες τις φάσεις των διαδικασιών στο έδαφος. Ειδικές σημάνσεις τοποθετούνται στο έδαφος ώστε να επισημαίνουν αυτή την ανάγκη, όπως και οπτικές οδηγίες σε οθόνες και banners.
         
    • Εγκαταστάσεις, μηχανήματα, εξοπλισμός και επιφάνειες συχνής επαφής στους χώρους του αεροδρομίου, καθαρίζονται και απολυμαίνονται τακτικά με ειδικά υλικά.
       
    • Το προσωπικό του αεροδρομίου, των αεροπορικών εταιρειών και των φορέων επίγειας εξυπηρέτησης, παρέχει πληροφόρηση στους επιβάτες για τα υγειονομικά μέτρα και για τις σχετικές διαδικασίες που εφαρμόζονται στο αεροδρόμιο και στην πτήση και  επιβλέπουν την τήρηση των απαραίτητων αποστάσεων και τη χρήση μάσκας.
       
    • Ροή πληροφοριών και οδηγιών για την τήρηση των μέτρων υγιεινής ενημερώνει τους επιβάτες τόσο μέσω ηχητικών ανακοινώσεων όσο και σε οθόνες και σημάνσεις σε όλους τους χώρους.
       
    • Ενθαρρύνεται η χρήση των διαθέσιμων ηλεκτρονικών εφαρμογών και υπηρεσιών, τόσο πριν την αναχώρηση για το αεροδρόμιο (web check-in) όσο και εντός του αεροδρομίου (web check-in, self check-in, εκτύπωση tag αποσκευής, διαδικασία drop off baggage,  e-parking).
        
    • Υπάρχει νέα διάταξη των καθισμάτων σε όλους τους χώρους αναμονής, που επιτρέπει την τήρηση ελάχιστης απόστασης, ενώ συνιστάται η διατήρηση μιας θέσης κενής δίπλα σε κάθε καθήμενο επιβάτη. Οικογένειες ή ζευγάρια που συνταξιδεύουν, μπορούν να μην τηρούν την απόσταση αυτή.
       
    • Το σύστημα κλιματισμού των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου παρέχει φρέσκο, ανανεούμενο και μη ανακυκλούμενο αέρα με φορά από πάνω προς τα κάτω, έτσι ώστε να περιορίζεται η οριζόντια κυκλοφορία του. Επιπρόσθετα, ο παρεχόμενος αέρας φιλτράρεταιγια σκόνη, ιούς και βακτήρια ή μύκητες, με ειδικά φίλτρα συγκράτησης.
       
    • Για τους επιβάτες ΑμεΑ, τηρούνται σχολαστικά όλα τα παραπάνω μέτρα και επιπρόσθετα, κανόνες  κατά προτεραιότητα επιβίβασης, αποφυγή  πολύωρης παραμονής σε κλειστό χώρο και στην αίθουσα ΑμεΑ του αεροδρομίου, ενώ τόσο τα αμαξίδια μεταφοράς όσο και τα οχήματα (Ambulifts) καθαρίζονται και απολυμαίνονται σε τακτά διαστήματα, πριν και μετά τη χρήση, ώστε να διασφαλισθεί η μέγιστη δυνατή προστασία από τον Covid-19 για τους επιβάτες..
       
    • Πρέπει να τηρείτε τα μέτρα υγειονομικής προστασίας που ισχύουν στους χώρους του αεροσταθμού – τα μέτρα αυτά επικοινωνούνται συνεχώς μέσω οπτικού υλικού και επαναλαμβανόμενων ηχητικών αναγγελιών.   

    Τα παραπάνω μέτρα τελούν υπό διαρκή αξιολόγηση για την αποτελεσματικότητά τους, ενώ θα τροποποιούνται σύμφωνα με τις υποδείξεις των αρμόδιων Κρατικών Αρχών. 

  • Τι ισχύει για τις πτήσεις εσωτερικού;

    Σύμφωνα με σχετική Κυβερνητική απόφαση, από 14.05.21 επιτρέπονται πλέον σε όλους οι αεροπορικές μετακινήσεις στο εσωτερικό της χώρας.

    Ιδιαίτερες προϋποθέσεις ισχύουν για όλους τους επιβάτες πτήσεων εσωτερικού προς τους νησιωτικούς προορισμούς έως 24.05.21 (06.00 τo πρωί). Όλοι οι επιβάτες που αναχωρούν από αεροδρόμια της ενδοχώρας προς τα Ελληνικά νησιά οφείλουν να πληρούν  μία από τις παρακάτω προϋποθέσεις:

    • να έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό για COVID-19 τουλάχιστον δεκατέσσερις (14) ημέρες πριν από την προγραμματισμένη πτήση και να προσκομίσουν πιστοποιητικό εμβολιασμού, που έχει εκδοθεί μέσω της επίσημης ιστοσελίδας https://www.gov.gr/ipiresies/ugeia-kai-pronoia/koronoios-covid-19/pistopoietiko-emboliasmou . Εφόσον πρόκειται για αλλοδαπούς προερχόμενους από το εξωτερικό, να έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό για COVID-19 τουλάχιστον δεκατέσσερις (14) ημέρες πριν από την προγραμματισμένη άφιξη και να προσκομίσουν πιστοποιητικό εμβολιασμού, στην Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ισπανική, Ιταλική ή Ρωσική γλώσσα, το οποίο να έχει εκδοθεί από δημόσια αρχή σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία. Το πιστοποιητικό εμβολιασμού πρέπει να περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο του προσώπου, τον τύπο του διενεργηθέντος εμβολίου, τον αριθμό των δόσεων & τις ημερομηνίες εμβολιασμού.
    • να φέρουν αρνητικό αποτέλεσμα μοριακού τεστ (PCR) για COVID-19 το οποίο πρέπει να  έχει πραγματοποιηθεί εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδιού ή τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου COVID-19 (Rapid Test) που να έχει πραγματοποιηθεί εντός των τελευταίων είκοσι τεσσάρων (24) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα του ταξιδιού. Εφόσον πρόκειται για αλλοδαπούς προερχόμενους από το εξωτερικό, μπορούν να προσκομίζουν βεβαίωση αρνητικού τεστ, στην Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ισπανική, Ιταλική ή Ρωσική γλώσσα.
    • να έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί σε αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (Self-Test) εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδιού, το οποίο πιστοποιείται με σχετική βεβαίωση που επιδεικνύεται έντυπα. Η πιστοποίηση του αποτελέσματος θα γίνεται μέσω της δήλωσης βεβαίωσης αποτελέσματος self-test για COVID-19 self-test.pdf (self-testing.gov.gr), συμπληρωμένη & εκτυπωμένη.
    • να φέρουν πιστοποιητικό ανάρρωσης από COVID-19 που να εκδόθηκε τουλάχιστον 2 μήνες  μετά τη θετική διάγνωση σε μοριακό (PCR) ή τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου COVID-19 (Rapid Test), αλλά όχι περισσότερο από 9 μήνες πριν το ταξίδι.

    Οι ανωτέρω υποχρεώσεις συμπεριλαμβάνουν και παιδιά από πέντε (05) ετών και άνω.

    Η αρνητική διάγνωση του ελέγχου με την μοριακή μέθοδο (PCR) και Rapid Test αποδεικνύεται με την επίδειξη σχετικής βεβαίωσης έντυπα ή ηλεκτρονικά. Αν οι έλεγχοι αυτοί έχουν διενεργηθεί στο εξωτερικό και ισχύουν κατά τον χρόνο επιβίβασης των επιβατών στο αεροσκάφος, οι σχετικές βεβαιώσεις γίνονται αποδεκτές υπό τις ίδιες προϋποθέσεις με τις οποίες επετράπη η είσοδός τους στην Ελλάδα.

    Οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να εξασφαλίζουν ότι οι επιβάτες πληρούν τις προϋποθέσεις πραγματοποίησης του ταξιδιού αναλόγως με τα ισχύοντα μέτρα στον τόπο προορισμού κατά το χρόνο πραγματοποίησης του. Αναλυτικά στοιχεία επικοινωνίας των αεροπορικών εταιριών παρέχονται στην ιστοσελίδα μας, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.aia.gr/el/traveler/travellers-info/airlines

    Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είτε τηλεφωνικά στα τηλέφωνα 0030 213 15 10 932-3, 0030 213 15 10 171, 0030 213 15 10 196, είτε μέσω e-mail στις διευθύνσεις  generalsecretary@civilprotection.gr / generalsecretary@gscp.gr  .

  • Ποιες συγκεκριμένες οδηγίες έχουν εκδοθεί για τις πτήσεις εξωτερικού από τις Κρατικές Αρχές; Τι έγγραφα χρειάζονται οι αφικνούμενοι επιβάτες από το εξωτερικό;

    Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ:2602/28 Ιουνίου 2020/Δ1α/ΓΠ.οικ.40383) της Ελληνικής Δημοκρατίας, έως 21.05.2021, όλοι οι επιβάτες διεθνών πτήσεων που πρόκειται να ταξιδέψουν στην Ελλάδα είναι υποχρεωμένοι να συμπληρώσουν και να υποβάλουν τη «Φόρμα Εντοπισμού Επιβάτη» (PLF) την προηγούμενη ημέρα πριν από την αναχώρηση της πτήσης. Οι οικογένειες μπορούν να υποβάλουν μια κοινή φόρμα e-PLF.

    Η φόρμα βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://travel.gov.gr/#/

    Mέχρι τις 21.05.2021, επεκτείνεται η υποχρεωτική συμπλήρωση της φόρμας Passenger Locator Form (PLF) στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://travel.gov.gr/ και από όλους τους μόνιμους κάτοικους της Ελλάδας που αναχωρούν με πτήσεις εξωτερικού από οποιοδήποτε Ελληνικό αεροδρόμιο, το αργότερο την προηγούμενη ημέρα πριν από την αναχώρηση της πτήσης. 

    Επειδή πολλές χώρες του εξωτερικού έχουν ήδη καθιερώσει φόρμα “e-PLF” αντίστοιχη με της Ελλάδας η συμπλήρωση της οποίας είναι υποχρεωτική για όσους επιθυμούν να εισέλθουν στην εκάστοτε χώρα, συνιστάται να επιβεβαιώνετε με την αεροπορική σας εταιρία αν χρειάζεται να υποβάλλετε και την αντίστοιχη φόρμα Passenger Locator Form (PLF) της χώρας στην οποία ταξιδεύετε. Εναλλακτικά, για το συγκεκριμένο θέμα μπορείτε να επικοινωνείτε με την πρεσβεία της χώρας προορισμού σας στην Ελλάδα.

    Οι επιβάτες λαμβάνουν e-mail επιβεβαίωσης υποβολής της φόρμας PLF το οποίο θεωρείται απαραίτητο ταξιδιωτικό έγγραφο που πρέπει να επιδεικνύουν κατά την επιβίβαση στην πτήση. Μαζί με αυτό, λαμβάνουν και το e-mail με τον μοναδικό κωδικό Ταχείας Απόκρισης (QR Code), (ο κωδικός – QR code παρέχεται ως σύνδεσμος μέσα στο e-mail επιβεβαίωσης). Ανάλογα με τον PLF/QR κωδικό τους, κατά την άφιξή τους οι επισκέπτες θα υποβάλλονται σε γρήγορο διαγνωστικό έλεγχο.

    Οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να ελέγχουν, πριν αποδεχθούν τον επιβάτη για επιβίβαση, την απόδειξη επιβεβαίωσης υποβολής της φόρμας εντός του ενδεδειγμένου χρονικού ορίου & το απαντητικό e-mail με τον απαραίτητο PLF QR κωδικό.  Εάν το ταξίδι ξεκινάει νωρίτερα από την ημερομηνία άφιξης, επιτρέπεται η επιβίβαση στους επιβάτες που θα δείξουν το e-mail επιβεβαίωσης υποβολής (και όχι απαραίτητα τον PLF QR κωδικό αφού θα τον λάβουν μετά τα μεσάνυχτα, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους).

    Για περισσότερες πληροφορίες ή ερωτήσεις αναφορικά με τον τρόπο συμπλήρωσης & λειτουργίας μπορείτε να επικοινωνήσετε με το κέντρο υποστήριξης του travel.gov.gr, καλώντας στο (0030) 215 560 5151 Δευτέρα ως Παρασκευή 09:00-17:00 ή στέλνοντας email στο generalsecretary@civilprotection.gr  /  generalsecretary@gscp.gr

    Περιπτώσεις ταξιδιού έκτακτης ανάγκης που είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθούν σε μικρότερο χρονικό διάστημα από το προκαθορισμένο όριο υποβολής πριν από την πτήση, θα εξετάζονται ανά περίπτωση από τις κρατικές αρχές. Ενημέρωση αποδοχής ή απόρριψης του αιτήματος θα αποστέλλεται με e-mail στους ενδιαφερόμενους.

    Επιπλέον, έως 21.05.21 όλοι οι επιβάτες που εισέρχονται στην Ελλάδα χρειάζεται να έχουν και ένα από τα παρακάτω εκτός από τη φόρμα plf:

    • πιστοποιητικό εμβολιασμού: θα πρέπει ο εμβολιασμός να έχει ολοκληρωθεί τουλάχιστον 14 ημέρες πριν την άφιξη στην Αθήνα (όλες οι απαραίτητες δόσεις ανάλογα με το εμβόλιο), θα πρέπει να είναι στην Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ισπανική, Ιταλική ή Ρωσική γλώσσα,  να έχει εκδοθεί από δημόσια αρχή και να περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο του επιβάτη, τον τύπο του εμβολίου, τον αριθμό των δόσεων και τις ημερομηνίες εμβολιασμού.
    • Οι μόνιμοι κάτοικοι της Ρωσίας, δε χρειάζεται να παραμείνουν σε καραντίνα εάν έχουν και τα 2, δηλαδή αρνητικό αποτέλεσμα μοριακού τεστ & πιστοποιητικό εμβολιασμού.
    • αρνητικό αποτέλεσμα μοριακού (PCR) τεστ (συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών άνω των 5 ετών), το οποίο έχει γίνει έως 72 ώρες πριν την άφιξη στην Ελλάδα. Το μοριακό τεστ, για να γίνει δεκτό, θα πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί έως 72 ώρες πριν την άφιξη στην Αθήνα, να έχει γίνει σε πιστοποιημένο διαγνωστικό κέντρο, να είναι στην Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ισπανική, Ιταλική ή Ρωσική γλώσσα και να περιλαμβάνει τα στοιχεία διαβατηρίου ή ταυτότητας του επιβάτη.
    • πιστοποιητικό ανάρρωσης από COVID-19 στην Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ισπανική, Ιταλική ή Ρωσική γλώσσα που να εκδόθηκε από δημόσια αρχή σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία τουλάχιστον 2 μήνες  μετά τη θετική διάγνωση σε μοριακό (PCR) ή τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου COVID-19 (Rapid Test), αλλά όχι περισσότερο από 9 μήνες πριν το ταξίδι.

    Όλοι οι επιβάτες ενδέχεται να υποβληθούν σε τυχαίο εργαστηριακό έλεγχο κατά την άφιξη ο οποίος είναι υποχρεωτικός. Σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος υποβάλλονται σε υπό επίβλεψη καραντίνα δεκατεσσάρων (14) ημερών στον τόπο κατοικίας τους ή σε προσωρινή κατοικία που ορίζεται από τις αρμόδιες αρχές.

    Για περισσότερες πληροφορίες ή ερωτήσεις αναφορικά με τη διαδικασία μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΚΕΠΠ) είτε τηλεφωνικά στο 0030 213 15 10 932-3, 0030 213 15 10 171, 0030 213 15 10 196, είτε μέσω e-mail στις διευθύνσεις  generalsecretary@civilprotection.gr   /  generalsecretary@gscp.gr .

    Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να ελέγξουν αν οι επιβάτες έχουν τα απαραίτητα έγγραφα πριν την επιβίβαση στην πτήση, καθώς η απουσία τους υποχρεώνει την αεροπορική εταιρεία να μην επιβιβάσει τον επιβάτη.

    Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την αεροπορική σας εταιρία. Αναλυτικά στοιχεία επικοινωνίας των αεροπορικών εταιριών παρέχονται στην ιστοσελίδα της εταιρίας μας, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.aia.gr/el/traveler/travellers-info/airlines

    Πληροφορίες σχετικά με τον Covid-19 από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), μπορείτε να βρείτε εδώ: https://eody.gov.gr/en/covid-19/

  • Υπάρχει απαγόρευση εισόδου στη χώρα για συγκεκριμένους επιβάτες;

    Σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ελληνικής κυβέρνησης, παραμένει, μέχρι 21.05.2021, σε ισχύ η απαγόρευση εισόδου στη χώρα όλων των υπηκόων τρίτων κρατών , σύμφωνα με ανακοίνωση την οποία εξέδωσε η ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Εξαιρέσεις ισχύουν για υπηκόους και μόνιμους κατοίκους των παρακάτω χωρών: Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Ν. Κορέα, Ρουάντα, Σιγκαπούρη, Ταϊλάνδη, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες πολιτείες της Αμερικής,  Ρωσία, Σερβία, Ισραήλ,  Β. Μακεδονία, Καναδά,  Λευκορωσία, Μπαχρέιν, Κατάρ, Σαουδική Αραβία, Κίνα, Κουβέιτ και Ουκρανία.

    Ως αποδεικτικό μόνιμης κατοικίας, οι υπήκοοι τρίτων χωρών μπορούν να παρουσιάσουν  άδεια παραμονής, άδεια εργασίας, ταυτότητα, άδεια οδήγησης ή άλλα έγγραφα, υπό την προϋπόθεση ότι αναγράφεται ο τόπος μόνιμης κατοικίας.

    Από τους περιορισμούς εξαιρούνται επίσης:

    • Πολίτες της ΕΕ & των κρατών μελών της Συνθήκης Schengen και οι σύζυγοι αυτών, ή τα άτομα με τα οποία έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης καθώς και τα ανήλικα παιδιά τους.
    • Ιατρικό & Νοσηλευτικό, προσωπικό επαγγελματίες και ερευνητές του χώρου της υγείας, εάν επιδείξουν στα σημεία εισόδου της χώρας αποδεικτικό της επαγγελματικής τους κατάστασης, υπό την προϋπόθεση πάντα ότι η είσοδος τους σχετίζεται με την εξάσκηση των επαγγελματικών καθηκόντων τους.
    • Πολίτες τρίτων χωρών που είναι κάτοικοι σε μακροχρόνια βάση - ή έχουν άδεια παραμονής χώρας της ΕΕ ή κράτους μέλους της Συνθήκης Schengen.
    • Μέλη κυβερνητικών αποστολών
    • Μέλη  διπλωματικών αποστολών, αξιωματούχοι και αποστολές προξενείων, επιτελεία διεθνών & ευρωπαϊκών οργανισμών, εργαζόμενοι σε υπηρεσίες ανθρωπιστικής βοήθειας στο πλαίσιο των καθηκόντων τους, αξιωματούχοι στρατιωτικών σωμάτων, σωμάτων ασφαλείας & της γενικής γραμματείας πολιτικής προστασίας.
    • Εργαζόμενοι στον τομέα των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των ναυτικών, πληρώματα αεροσκαφών, πληρώματα και τεχνικό προσωπικό μισθωμένων αεροσκαφών & εξοπλισμού για την αντιμετώπιση πυρκαγιών, οδηγοί βαρέων οχημάτων & το απολύτως απαραίτητο προσωπικό για τη μεταφορά αγαθών.
    • Επιβάτες transit.
    • Φοιτητές
    • Φροντιστές ηλικιωμένων ή ανθρώπων με ειδικές ανάγκες
    • Εποχιακό προσωπικό απασχολούμενο στον τομέα της γεωργίας.

    Η συμπληρωμένη ηλεκτρονική φόρμα εντοπισμού επιβατών (e-PLF) είναι επίσης υποχρεωτική για όλους τους εισερχόμενους επιβάτες. Οι οικογένειες μπορούν να υποβάλουν μια κοινή φόρμα e-PLF. Σε απάντηση της υποβολής της e-PLF φόρμας, οι επιβάτες θα λάβουν έναν κωδικό QR που θα δείχνει την επιλογή τους για δοκιμή PCR κατά την άφιξή τους στην Αθήνα. Οι κωδικοί QR απευθύνονται στους επιβάτες τα μεσάνυχτα της ημέρας του ταξιδιού.

    Επιπλέον, όλοι οι επιβάτες ανεξαρτήτως εθνικότητας μέχρι 21.05.21 πρέπει να πληρούν μία από τις παρακάτω προϋποθέσεις:

    • να έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό για COVID-19 τουλάχιστον δεκατέσσερις (14) ημέρες πριν από την προγραμματισμένη άφιξη και να προσκομίσουν πιστοποιητικό εμβολιασμού, στην Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ισπανική, Ιταλική ή Ρωσική γλώσσα, το οποίο να έχει εκδοθεί από δημόσια αρχή σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία. Το πιστοποιητικό εμβολιασμού πρέπει να περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο του προσώπου, τον τύπο του διενεργηθέντος εμβολίου, τον αριθμό των δόσεων & τις ημερομηνίες εμβολιασμού.
    • να φέρουν αρνητικό αποτέλεσμα μοριακού τεστ (PCR) για COVID-19 το οποίο πρέπει να  έχει πραγματοποιηθεί εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν την προγραμματισμένη άφιξη,  στην Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ισπανική, Ιταλική ή Ρωσική γλώσσα περιλαμβάνοντας τα στοιχεία διαβατηρίου ή ταυτότητάς τους.
    • να φέρουν πιστοποιητικό ανάρρωσης από COVID-19 στην Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική, Ισπανική, Ιταλική ή Ρωσική γλώσσα που να εκδόθηκε από δημόσια αρχή σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία τουλάχιστον 2 μήνες μετά τη θετική διάγνωση σε μοριακό (PCR) ή τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου COVID-19 (Rapid Test), αλλά όχι περισσότερο από 9 μήνες πριν το ταξίδι.

    Οι ανωτέρω υποχρεώσεις συμπεριλαμβάνουν και παιδιά από πέντε (05) ετών και άνω.

    Όλοι οι επιβάτες ενδέχεται να υποβληθούν σε τυχαίο εργαστηριακό έλεγχο κατά την άφιξη ο οποίος είναι υποχρεωτικός. Σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος υποβάλλονται σε υπό επίβλεψη καραντίνα δεκατεσσάρων (14) ημερών στον τόπο κατοικίας τους ή σε προσωρινή κατοικία που ορίζεται από τις αρμόδιες αρχές.

    Πολίτες Τρίτων Χωρών που υπόκεινται στις απαγορεύσεις του παρόντος, έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτημα στην Αρχή του Ελληνικού Προξενείου του τόπου κατοικίας ή παραμονής τους, για την κατ’ εξαίρεση είσοδο τους στη χώρα για επαγγελματικούς ή προσωπικούς λόγους.

    Για περισσότερες πληροφορίες ή ερωτήσεις αναφορικά με τη διαδικασία μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΚΕΠΠ) είτε τηλεφωνικά στο 0030 213 15 10 932-3, 0030 213 15 10 171, 0030 213 15 10 196, είτε μέσω e-mail στις διευθύνσεις  generalsecretary@civilprotection.gr / generalsecretary@gscp.gr.

    Οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να εξασφαλίζουν την ενημέρωση των ταξιδιωτών πριν από την επιβίβαση τους και ότι πληρούν τις προϋποθέσεις πραγματοποίησης του ταξιδιού αναλόγως με τα ισχύοντα μέτρα στον τόπο προορισμού κατά το χρόνο πραγματοποίησης του, αλλιώς πρέπει να αρνηθούν την επιβίβαση σύμφωνα με τις νομοθετικές πράξεις της Ελληνικής κυβέρνησης. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την αεροπορική σας εταιρία. Αναλυτικά στοιχεία επικοινωνίας των αεροπορικών εταιριών παρέχονται στην ιστοσελίδα μας, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.aia.gr/el/traveler/travellers-info/airlines

    Συνιστάται οι επιβάτες να ενημερώνονται για τους περιορισμούς που ανακοίνωσε η χώρα καταγωγής τους κατά την επιστροφή τους από την Ελλάδα. Ορισμένες χώρες απαιτούν PCR test που πραγματοποιήθηκε μερικές ώρες πριν από την άφιξη, ενώ άλλες έχουν εκδώσει περιορισμούς για την άφιξη επιβατών.

    Οι κυβερνητικές αποφάσεις σχετικά με περιορισμούς ή προϋποθέσεις για το ταξιδιωτικό κοινό ενημερώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα και ad-hoc ανάλογα με την πορεία της πανδημίας.

  • Τι ισχύει για τους διερχόμενους επιβάτες από χώρα εξωτερικού που συνεχίζουν με πτήση εξωτερικού μέσω Αθήνας;

    Οι διερχόμενοι επιβάτες συμπεριλαμβανομένων και εκείνων από χώρες όπου ισχύει η απαγόρευση εισόδου στη χώρα μας, που έρχονται με πτήση από  χώρα του εξωτερικού και συνεχίζουν μέσω Αθήνας με ανταπόκριση πτήσης προς χώρα του εξωτερικού, δεν υποβάλλονται σε διαγνωστικό έλεγχο για Covid-19, δεν χρειάζεται να προσκομίσουν αρνητικό αποτέλεσμα μοριακού τεστ (PCR) ή πιστοποιητικό εμβολιασμού, ούτε να υποβάλλουν την Ελληνική  Φόρμα Εντοπισμού Επιβατών (e-PLF). 

    Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την αεροπορική σας εταιρία ή την Ελληνική Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είτε τηλεφωνικά στα τηλέφωνα 0030 213 15 10 932-3, 0030 213 15 10 171, 0030 213 15 10 196, είτε μέσω e-mail στις διευθύνσεις  generalsecretary@civilprotection.gr / generalsecretary@gscp.gr

  • Τι ισχύει για τη μετακίνηση επιβατών από/προς το Αεροδρόμιο;

    Οι επιβάτες μπορούν να μετακινούνται από/προς το αεροδρόμιο όλο το 24ωρο. Με την απελευθέρωση των μετακινήσεων από 14.05.21 , δε χρειάζεται πλέον κατά τη διάρκεια της ημέρας κάποιο αποδεικτικό μετακίνησης ούτε κάποια δήλωση σκοπού μετακίνησης. Καθώς όμως συνεχίζει να υφίσταται γενική απαγόρευσης κυκλοφορίας καθημερινά από τις 00:30 έως τις 05:00, για τη μετακίνηση τους από/προς το ΔΑΑ σε αυτό το χρονικό διάστημα είναι απαραίτητη η επίδειξη ταξιδιωτικών εγγράφων (εισιτήριο/κάρτα επιβίβασης, e-PLF). Τα παραπάνω ισχύουν τόσο για τους αναχωρούντες επιβάτες όσο και για τους αφικνούμενους, είτε επιστρέφουν στην κατοικία τους είτε θα διαμείνουν σε ξενοδοχείο (Έλληνες και Αλλοδαποί).

    Συνοδοί επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της ημέρας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν ξεπερνούν  το μέγιστο αριθμό επιτρεπόμενων επιβατών όταν μετακινούνται με ιδιωτικής χρήσης οχήματα ή ταξί.

    Οι συνοδοί δεν επιτρέπεται να μετακινούνται κατά τις ώρες απαγόρευσης κυκλοφορίας , άρα ο επιβάτης θα πρέπει να μετακινηθεί είτε με δικό του μέσο είτε να χρησιμοποιήσει Δημόσιο Μέσο Μεταφοράς ή Ταξί.

    Για επιπλέον πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα, μπορείτε να επικοινωνείτε με τη Γραμμή Καταναλωτή  στον τετραψήφιο τηλεφωνικό αριθμό 1520 , την Ελληνική Αστυνομία ή τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είτε τηλεφωνικά στα τηλέφωνα 0030 213 15 10 932-3, 0030 213 15 10 171, 0030 213 15 10 196, είτε μέσω e-mail στις διευθύνσεις  generalsecretary@civilprotection.gr / generalsecretary@gscp.gr.

  • Που μπορώ να ενημερωθώ για το αν υπάρχουν περιορισμοί στην χώρα που θα ταξιδέψω;

    Τα μέτρα σε ισχύ αναφορικά με τον Covid-19 και οι περιορισμοί διαφέρουν ανάλογα με τον προορισμό. Κατ’ αρχήν θα σας προτείναμε να επικοινωνήσετε με την αεροπορική εταιρεία με την οποία θα ταξιδέψετε, καθώς οι  αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να εξασφαλίζουν την ενημέρωση των ταξιδιωτών πριν από την επιβίβαση τους και ότι πληρούν τις προϋποθέσεις  πραγματοποίησης του ταξιδιού αναλόγως με τα ισχύοντα μέτρα στον τόπο προορισμού κατά το χρόνο πραγματοποίησης του. Αναλυτικά στοιχεία επικοινωνίας των αεροπορικών εταιριών παρέχονται στην ιστοσελίδα της εταιρίας μας, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.aia.gr/el/traveler/travellers-info/airlines

    Θα μπορούσατε επίσης, να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του αεροδρομίου του προορισμού σας, για ανακοινώσεις σχετικά με το Covid-19 ή και να επικοινωνήσετε στην Ελλάδα με την Πρεσβεία της χώρας που θα επισκεφτείτε για να σας ενημερώσουν σχετικά. Πληροφορίες για τα ταξιδιωτικά μέτρα και τις απαιτήσεις εισόδου για κάθε χώρα, κατά την διάρκεια της πανδημίας COVID-19 είναι διαθέσιμες από τον χάρτη “COVID-19 Travel Regulations Map” του IATA Timatic.

  • Ποια μέτρα καθαρισμού / απολύμανσης εφαρμόζονται;
    • Έχουν εντατικοποιηθεί οι υπηρεσίες καθαριότητας / προληπτικής απολύμανσης στους χώρους του αεροδρομίου.
    • Τα υλικά καθαρισμού έχουν αντικατασταθεί με απολυμαντικά ταχείας δράσης.
    • Έχει ενταθεί η διαδικασία καθαρισμού σε συχνά χρησιμοποιούμενες επιφάνειες, όπως πόμολα, κουμπιά ασανσέρ, κουπαστές, κυλιόμενες σκάλες, κ.λπ.
    • Κατά περίπτωση, πραγματοποιείται εκτάκτως ειδική απολύμανση ή vεφελοψεκασμός.
  • Υπάρχει σχετική υπηρεσία για τη διεξαγωγή διαγνωστικού ελέγχου, για τον SARS-COV-2 (Covid-19) στο αεροδρόμιο; Μπορώ να κάνω τεστ στο αεροδρόμιο;

    Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι υπάρχει δυνατότητα να πραγματοποιήσετε διαγνωστικό έλεγχο για τον SARS-COV-2 (Covid-19) στο αεροδρόμιο και με τις 2 μεθόδους, μοριακή (PCR) & Rapid (Antigen) στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών, στο επίπεδο των αφίξεων, μεταξύ των εξόδων 2 & 3.

    Λειτουργεί καθημερινά σε 24ωρη βάση. Μπορείτε να προσέρχεσθε για έλεγχο χωρίς ραντεβού. Υπάρχει δυνατότητα πληρωμής στο σημείο ελέγχου με POS μηχάνημα που δέχεται χρεωστική ή πιστωτική κάρτα καθώς και με μετρητά.

    Εναλλακτικά, η καταγραφή στοιχείων και πληρωμή για το μοριακό έλεγχο μπορεί να πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα https://payments.iatriko.gr/. Η διαδικασία καθώς και σημαντικές πληροφορίες περιέχονται στον τομέα των Συχνών Ερωτήσεων αυτής της πλατφόρμας.

    Το αποτέλεσμα της εξέτασης για τον μοριακό έλεγχο θα σας γνωστοποιηθεί σε περίπου 24 ώρες μέσω email, στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχετε δηλώσει. Ο χρόνος απόκρισης ενδέχεται να διαφοροποιηθεί ανάλογα με την ώρα δειγματοληψίας, ή την ύπαρξη αυξημένου αριθμού δειγματοληψιών.

    Το αποτέλεσμα του rapid test είναι διαθέσιμο σε περίπου 15-20 λεπτά μετά τη λήψη του δείγματος.  Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε με τους εκπροσώπους του  Ιατρικού Κέντρου Αθηνών στο airport@iatriko.gr.

  • Υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά χεριών στους χώρους των Αεροσταθμών;

    Έχουν τοποθετηθεί  συσκευές με απολυμαντικό χεριών σε όλες τις τουαλέτες, σε όλες τις πύλες επιβίβασης και συνολικά σε περισσότερα από 300 σημεία στους τερματικούς σταθμούς.  

  • Τι μέτρα έχουν ληφθεί για την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου;

    Για να εξασφαλιστεί η συντονισμένη προσπάθεια για τη διατήρηση της επιχειρησιακής συνέχειας και παράλληλα με την προσπάθεια συγκράτησης της εξάπλωσης της νόσου, ο ΔΑΑ έχει θεσπίσει ένα Σχέδιο Απόκρισης COVID-19 που χαρτογραφεί τις προβλέψεις για τη διατήρηση ελάχιστου επιπέδου υπηρεσιών. 

    Το Σχέδιο Απόκρισης συμπληρώνεται από μια σειρά ενεργειών που αποφασίζονται από την ομάδα αντιμετώπισης έκτακτων καταστάσεων, η οποία δημιουργήθηκε για το συγκεκριμένο σκοπό. Οι δράσεις αποφασίζονται σε καθημερινή βάση καθώς η κατάσταση εξελίσσεται. 

  • Μπορώ να μεταφέρω στη χειραποσκευή μου αντισηπτικό/απολυμαντικό τζελ σε συσκευασία μεγαλύτερη των 100ml?

    Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της ΕΕ, τα αντισηπτικά/απολυμαντικά υγρά χεριών εξαιρούνται από τον κανονισμό για τα υγρά κα επιτρέπεται η μεταφορά τους στις χειραποσκευές, σε συσκευασίες μεγαλύτερες των 100ml.

  • ΑΦΙΚΝΟΥΜΕΝΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ
  • Τι μέτρα έχουν ληφθεί για την απομόνωση αφικνούμενων επιβατών με ύποπτα συμπτώματα;

    Προσωπικό του Αεροϋγειονομείου αναλαμβάνει τον έλεγχο του περιστατικού, διενεργεί τον προκαταρκτικό υγειονομικό έλεγχο και κάνει συστάσεις για περαιτέρω ενέργειες σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Αν κρίνεται αναγκαία η διακομιδή σε νοσοκομείο αναφοράς, αυτή πραγματοποιείται με κατάλληλα εξοπλισμένο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. 

    Ασυμπτωματικοί επιβάτες σε εγγύτητα με τα ύποπτα κρούσματα, ενδέχεται, με απόφαση του Αεροϋγειονομείου, να τεθούν σε καραντίνα και να παραμείνουν στον κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο του Αερολιμένα, έως τη μεταφορά τους σε νοσοκομείο αναφοράς. 

  • Τι συμβαίνει εάν ένας αφικνούμενος επιβάτης δεν αισθάνεται καλά (ήπια συμπτώματα);

    Προσωπικό του Αεροϋγειονομείου αναλαμβάνει τον έλεγχο του περιστατικού, διενεργεί τον προκαταρκτικό υγειονομικό έλεγχο και κάνει συστάσεις για περαιτέρω ενέργειες, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. 

  • Τι συμβαίνει με τις αφίξεις από σοβαρά μολυσμένες χώρες;

    Ακολουθούνται οι εντολές του ΕΟΔΥ (ενδέχεται να απαιτηθεί επί τόπου παρουσία κλιμακίου του ΕΟΔΥ). Ειδικότερα, οι πτήσεις από/προς χώρες που παρουσιάζουν έντονη διασπορά του COVID-19 έχουν ήδη απαγορευτεί. Σχετικές ανακοινώσεις γίνονται κατά περίπτωση, από τις αρμόδιες αρχές. 

  • ΕΠΙΒΑΤΕΣ
  • Τι συμβαίνει σε περίπτωση που επιβάτης παρουσιάσει ύποπτα συμπτώματα πριν την αναχώρηση της πτήσης του ή αμέσως μόλις αφιχθεί;

    Στην περίπτωση αυτή, ο/η επιβάτης μπορεί να επικοινωνήσει με τον τετραψήφιο αριθμό 1135 του ΕΟΔΥ, διαφορετικά η αεροπορική εταιρεία ή ο συμβαλλόμενος Φορέας Επίγειας Εξυπηρέτησης (ground handler) πρέπει να ενημερωθούν για περαιτέρω ενέργειες και ενημέρωση του Αεροϋγειονομείου. 

  • Λειτουργεί κανονικά το ξενοδοχείο στο χώρο του αεροδρομίου;

    Το ξενοδοχείο Sofitel Athens Airport επαναλειτουργεί από 01/07/2020. Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία μπορείτε να επισκεφτείτε τον ιστότοπο του ξενοδοχείου.

  • EΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (CARGO)
  • Τι ισχύει για τα εμπορεύματα; Υπάρχουν περιορισμοί;

    Μέχρι στιγμής δεν έχουν επιβληθεί περιορισμοί στη μεταφορά εμπορευμάτων. 

  • ΤΕΛΩΝΕΙΟ/ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ
  • Τι μέτρα πρόληψης έχει λάβει το Τελωνείο ΔΑΑ σχετικά με τον εκτελωνισμό των εμπορευμάτων;

    Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στα γραφεία του Τελωνείου στο Κτίριο 27. 

    Όλες οι υπηρεσίες λειτουργούν κανονικά, ηλεκτρονικά. Για ειδικές περιπτώσεις παραλαβής εγγράφων,  υπάρχει γραφείο στην είσοδο του κτιρίου. Το Τελωνείο λειτουργεί με περιορισμένο προσωπικό, ωστόσο, οι εργάσιμες ώρες δεν έχουν αλλάξει.   

  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ
  • Είναι ανοικτά τα καταστήματα εστίασης των Αεροσταθμών;

    Υπάρχουν καταστήματα εστίασης διαθέσιμα σε διάφορα σημεία του αεροσταθμού.

  • Είναι ανοικτά τα καταστήματα στο Εμπορικό Πάρκο του Αεροδρομίου;

    Τα καταστήματα στο Εμπορικό Πάρκο του Αεροδρομίου επαναλειτουργούν από Δευτέρα 05.04.21 ως εξής:

    • ΙΚΕΑ: Δευτέρα - Σάββατο 11:-00 - 20:00 μόνο με click away.
    • LEROY MERLIN: Δευτέρα - Παρασκευή 08:00 – 20:00, Σάββατο 09:00 - 17:00 με click in shop & click away.
    • ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ: (08:00 – 10:00 μόνο για πληρωμές δόσεων), Δευτέρα -  10:00 – 20:00 με click in shop & click away.
    • FACTORY  OUTLET: Παραμένει κλειστό

    Στα καταστήματα που εφαρμόζεται "click in shop", επιτρέπονται μόνο μέχρι 20 άτομα.

     

     

  • Μπορώ να καπνίσω μέσα στα κτίρια των Αεροσταθμών;

    Το κάπνισμα απαγορεύεται εντός των κτιρίων των Αεροσταθμών. Οι ειδικοί χώροι καπνιστών είναι κλειστοί στο κοινό, λόγω της εφαρμογής των μέτρων πρόληψης κατά της διασποράς του COVID-19.  

  • Οι αίθουσες αναμονής / CIP lounges των αεροπορικών εταιρειών λειτουργούν κανονικά για τους επιβάτες;
      • Lufthansa- Business Lounge λειτουργεί ως αίθουσα αναμονής μόνο,  Δευτέρα - Παρασκευή 04:30 -17:00, Σάββατο - Κυριακή 04:30-19:30.
      • Aegean Airlines Business lounge στην Εντός Σένγκεν περιοχή λειτουργεί ως αίθουσα αναμονής μόνο, Δευτέρα-Κυριακή 06:00-23:00.
      • Aegean Airlines Business lounge στην Εκτός Σένγκεν περιοχή λειτουργεί ως αίθουσα αναμονής μόνο,  Δευτέρα-Κυριακή 06:00 -00:00.
  • Έχω κάνει κράτηση στο χώρο στάθμευσης, αλλά η πτήση μου ακυρώθηκε. Τι να κάνω;

    Λόγω των αλλαγών που μπορεί να έχει επιφέρει στο ταξίδι σας ο COVID-19, εάν επιθυμείτε να ακυρώσετε την κράτησή σας και να σας επιστραφούν τα χρήματά σας, μπορείτε να καλέσετε στο 210 3534260. 

  • Που μπορώ να βρω πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση αναφορικά με τις πτήσεις / ακυρώσεις πτήσεων;

    Το Τηλεφωνικό Κέντρο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, τηλ. 210 3530000, λειτουργεί όλο το 24ωρο.  Για την εξυπηρέτησή σας, όταν βρίσκεστε στους χώρους του Αεροσταθμού, μπορείτε να απευθυνθείτε στα Γραφεία Πληροφοριών, τα οποία λειτουργούν όλο το 24ωρο, στα επίπεδα των Αφίξεων & των Αναχωρήσεων.  Επιπλέον, δεδομένου ότι οι εξελίξεις σε σχέση με τον COVID-19 έχουν επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό το πρόγραμμα πτήσεων των αεροπορικών εταιρειών, για οποιαδήποτε πληροφορία αναφορικά με την πτήση σας, θα πρέπει οπωσδήποτε να επικοινωνείτε με την αεροπορική εταιρεία σας.  

  • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
  • Είναι όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς διαθέσιμα από / προς το αεροδρόμιο?

    Μέχρι στιγμής, όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Μετρό, Προαστιακός, Αστικά Λεωφορεία, ΚΤΕΛ) λειτουργούν.

    Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δρομολόγια μπορείτε να δείτε εδώ:

    • Αστικά Λεωφορεία:  http://www.oasa.gr/?id=ind3ex&lang=el
    • Μετρό: http://stasy.gr/
    • Προαστιακός: https://tickets.trainose.gr/dromologia/
    • ΚΤΕΛ: Για λεπτομέρειες σχετικά με τα δρομολόγια, μπορείτε να καλέσετε είτε το τηλεφωνικό κέντρο Αεροδρομίου 210 3530000 είτε τον κεντρικό σταθμό ΚΤΕΛ Ραφήνας στο 22940 23440.