COVID-19 ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
  • Ποια είναι τα προληπτικά μέτρα που ήδη λαμβάνονται;

    Αναφορικά με τα μέτρα που έχουν τεθεί σε ισχύ για την προστασία των επιβατών, των εργαζομένων στην αεροδρομιακή κοινότητα και του ευρύτερου κοινού, θα θέλαμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) και ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες του. 

    Μπορείτε να δείτε εδώ τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) για τους ταξιδιώτες και τους εργαζόμενους στα ελληνικά αεροδρόμια: https://eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19-odigies-gia-taxidiotes/

    Ειδικότερα, όπως σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών έχει τεθεί σε ισχύ μία σειρά μέτρων που συμπεριλαμβάνουν μεταξύ άλλων, ενισχυμένες διαδικασίες παρακολούθησης των πτήσεων, παρουσία γιατρών και άλλου προσωπικού έκτακτης ανάγκης, όπως επίσης και παροχή πληροφοριακού υλικού με στόχο την ευρύτερη δυνατή ενημέρωση. 

    Οι σχετικές πληροφορίες και οδηγίες προς τους ταξιδιώτες, είναι διαθέσιμες σε όλους τους χώρους του αεροδρομίου. 

    Υλικά προφύλαξης παρέχονται στους εργαζόμενους και απολυμαντικό υγρό είναι διαθέσιμο σε περισσότερα από 400 σημεία στους αεροσταθμούς. Οι επιφάνειες, με ιδιαίτερη έμφαση στις συχνά χρησιμοποιούμενες, καθαρίζονται και απολυμαίνονται με υλικά ειδικών και κατάλληλων προδιαγραφών. Οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο ενημερώνονται διαρκώς σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τον COVID-19 και με τις οδηγίες των αρμόδιων αρχών για την αποφυγή διασποράς. 

  • Ποιες συγκεκριμένες οδηγίες έχουν εκδοθεί από τις Κρατικές Αρχές;

    Σχετικές οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ): https://eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19-odigies-gia-taxidiotes/

  • Υπάρχει απαγόρευση εισόδου στη χώρα για συγκεκριμένους επιβάτες;

    Υφίσταται προσωρινή απαγόρευση εισόδου στη χώρα όλων των υπηκόων Τρίτων κρατών (non-EU) από 18.3.2020 έως 18.4.2020. Εξαιρέσεις ισχύουν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ΦΕΚ/Β/916/17.03.2020. Πιο συγκεκριμένα, από τον περιορισμό εξαιρούνται:

    • Μέλη οικογενειών πολιτών της ΕΕ.
    • Πολίτες των κρατών μελών της Συνθήκης Schengen και τα μέλη των οικογενειών τους.
    • Επαγγελματίες και ερευνητές του χώρου της υγείας, που έχουν οριστεί να στηρίξουν το Εθνικό Σύστημα Υγείας. 
    • Πολίτες τρίτων χωρών που είναι κάτοικοι σε μακροχρόνια βάση - ή κάτοχοι visa- χώρας της ΕΕ ή κράτους μέλους της Συνθήκης Schengen.
    • Μέλη κυβερνήσεων, διπλωμάτες, επιτελεία διεθνών οργανισμών, στρατιωτικών σωμάτων και εργαζόμενοι σε υπηρεσία ανθρωπιστικής βοήθειας, στο πλαίσιο των καθηκόντων τους. 
    • Επιβάτες transit.
    • Πληρώματα αεροσκαφών.
    • Πολίτες εκτός ΕΕ ή χωρών εκτός Schengen που ταξιδεύουν για επιβεβλημένους οικογενειακούς λόγους, με την προϋπόθεση πως διαθέτουν τη σχετική εξουσιοδότηση από Ελληνικό Προξενείο. 

     

  • Τι ισχύει για τις πτήσεις εσωτερικού;

    Στο πλαίσιο των μέτρων της Ελληνικής Κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της διασποράς του κορωνοϊού στην Ελλάδα, υπάρχουν περιορισμοί στις αεροπορικές μετακινήσεις στο εσωτερικό της χώρας.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπ’ αριθμ. Δ1α/Γ.Π. οικ 20036/22-3-2020 (ΦΕΚ Β 986/20), η αεροπορική μεταφορά πολιτών εντός της Ελληνικής Επικράτειας υπόκειται σε όρους και προϋποθέσεις.Από τα περιοριστικά μέτρα, εξαιρούνται μετακινήσεις των πολιτών για την εξυπηρέτηση ζωτικών, προσωπικών ή επαγγελματικών αναγκών τους που δεν μπορούν να ικανοποιηθούν με άλλο τρόπο. Ειδικότερα, οι μετακινήσεις οι οποίες εξαιρούνται, επιτρέπονται για τους εξής λόγους:

    α) Μετάβαση για επαγγελματικούς λόγους με υποχρεωτική βεβαίωση εργοδότη τύπου Α.
    β) Εφάπαξ μετάβαση στον τόπο της μόνιμης κατοικίας με υποχρεωτική Βεβαίωση Κατοικίας Ειδικής Χρήσης (λαμβάνεται ατελώς από τον ιστότοπο https://www.aade.gr/bebaiosi-katoikias-eidikis-hrisis), ή αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος Ε1.

    Ο πολίτης, για την κατ’ εξαίρεση αεροπορική μετακίνησή του, θα πρέπει, σύμφωνα με την ΚΥΑ, να φέρει υποχρεωτικά μαζί του την αστυνομική ταυτότητα ή το διαβατήριό του, καθώς και βεβαίωση κίνησης, σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή.

    Οι βεβαιώσεις μπορούν να λαμβάνονται:

    • από την ηλεκτρονική σελίδα www.forma.gov.gr και να συμπληρώνονται από τον πολίτη,
    • ή να χορηγούνται μέσω δωρεάν τηλεπικοινωνιακού μηνύματος (sms) στον ειδικό αριθμό 13033 απευθείας στο κινητό τηλέφωνο του ενδιαφερομένου
    • ή να αντιγράφονται έντυπα ή ιδιογράφως κατά το περιεχόμενο του οικείου υποδείγματος που αναρτάται στον ιστότοπο www.forma.gov.gr .

     

     

  • Υπαρχει διαδικασία απομόνωσης/καραντίνας για αφικνούμενους επιβάτες;

    Κατόπιν εντολής της ελληνικής κυβέρνησης και σύμφωνα με οδηγία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, από την Παρασκευή, 20 Μαρτίου 2020,  κατά την είσοδο όλων των ταξιδιωτών στην Αθήνα, ανεξαρτήτως εθνικότητας, ισχύουν τα εξής:

    Οι αφικνούμενοι επιβάτες θα παραμένουν  σε 14ήμερη απομόνωση / καραντίνα μετά την άφιξή τους, έχοντας προηγουμένως συμπληρώσει ειδικό έντυπο των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών, με τα στοιχεία διαμονής και  επικοινωνίας τους. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τα ανωτέρω, η είσοδος στη χώρα δεν θα επιτρέπεται. Τα σχετικά έντυπα θα μοιράζονται στους επιβάτες προς συμπλήρωση από την αεροπορική εταιρεία τους. Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ.

    Από το μέτρο αυτό εξαιρούνται :

    • Οι Επιβάτες transit
    • Πληρώματα Αεροσκαφών
    • Εμπορευματικές Πτήσεις
    • Κρατικές Πτήσεις
    • Πτήσεις για ανθρωπιστικούς και υγειονομικούς λόγους
    • Στρατιωτικές Πτήσεις
    • Πτήσεις FRONTEX
  • Ποια μέτρα καθαρισμού / απολύμανσης εφαρμόζονται;
    • Έχουν εντατικοποιηθεί οι υπηρεσίες καθαριότητας / προληπτικής απολύμανσης στους χώρους του αεροδρομίου.
    • Τα υλικά καθαρισμού έχουν αντικατασταθεί με απολυμαντικά ταχείας δράσης.
    • Έχει ενταθεί η διαδικασία καθαρισμού σε συχνά χρησιμοποιούμενες επιφάνειες, όπως πόμολα, κουμπιά ασανσέρ, κουπαστές, κυλιόμενες σκάλες, κ.λπ.
    • Κατά περίπτωση, πραγματοποιείται εκτάκτως ειδική απολύμανση ή vεφελοψεκασμός.
  • Υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά χεριών στους χώρους των Αεροσταθμών;

    Έχουν τοποθετηθεί  συσκευές με απολυμαντικό χεριών σε όλες τις τουαλέτες, σε όλες τις πύλες επιβίβασης και συνολικά σε περισσότερα από 315 σημεία στους τερματικούς σταθμούς.  

  • Τι μέτρα έχουν ληφθεί για την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου;

    Για να εξασφαλιστεί η συντονισμένη προσπάθεια για τη διατήρηση της επιχειρησιακής συνέχειας και παράλληλα με την προσπάθεια συγκράτησης της εξάπλωσης της νόσου, ο ΔΑΑ έχει θεσπίσει ένα Σχέδιο Απόκρισης COVID-19 που χαρτογραφεί τις προβλέψεις για τη διατήρηση ελάχιστου επιπέδου υπηρεσιών. 

    Το Σχέδιο Απόκρισης συμπληρώνεται από μια σειρά ενεργειών που αποφασίζονται από την ομάδα αντιμετώπισης έκτακτων καταστάσεων, η οποία δημιουργήθηκε για το συγκεκριμένο σκοπό. Οι δράσεις αποφασίζονται σε καθημερινή βάση καθώς η κατάσταση εξελίσσεται. 

  • Μπορώ να μεταφέρω στη χειραποσκευή μου αντισηπτικό/απολυμαντικό τζελ σε συσκευασία μεγαλύτερη των 100ml?

    Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της ΕΕ, τα αντισηπτικά/απολυμαντικά υγρά χεριών εξαιρούνται από τον κανονισμό για τα υγρά κα επιτρέπεται η μεταφορά τους στις χειραποσκευές, σε συσκευασίες μεγαλύτερες των 100ml.

  • ΑΦΙΚΝΟΥΜΕΝΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ
  • Τι μέτρα έχουν ληφθεί για την απομόνωση αφικνούμενων επιβατών με ύποπτα συμπτώματα;

    Προσωπικό του Αεροϋγειονομείου αναλαμβάνει τον έλεγχο του περιστατικού, διενεργεί τον προκαταρκτικό υγειονομικό έλεγχο και κάνει συστάσεις για περαιτέρω ενέργειες σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Αν κρίνεται αναγκαία η διακομιδή σε νοσοκομείο αναφοράς, αυτή πραγματοποιείται με κατάλληλα εξοπλισμένο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. 

    Ασυμπτωματικοί επιβάτες σε εγγύτητα με τα ύποπτα κρούσματα, ενδέχεται, με απόφαση του Αεροϋγειονομείου, να τεθούν σε καραντίνα και να παραμείνουν στον κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο του Αερολιμένα, έως τη μεταφορά τους σε νοσοκομείο αναφοράς. 

  • Τι συμβαίνει εάν ένας αφικνούμενος επιβάτης δεν αισθάνεται καλά (ήπια συμπτώματα);

    Προσωπικό του Αεροϋγειονομείου αναλαμβάνει τον έλεγχο του περιστατικού, διενεργεί τον προκαταρκτικό υγειονομικό έλεγχο και κάνει συστάσεις για περαιτέρω ενέργειες, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. 

  • Τι συμβαίνει με τις αφίξεις από σοβαρά μολυσμένες χώρες;

    Ακολουθούνται οι εντολές του ΕΟΔΥ (ενδέχεται να απαιτηθεί επί τόπου παρουσία κλιμακίου του ΕΟΔΥ). Ειδικότερα, οι πτήσεις από/προς χώρες που παρουσιάζουν έντονη διασπορά του COVID-19 έχουν ήδη απαγορευτεί. Σχετικές ανακοινώσεις γίνονται κατά περίπτωση, από τις αρμόδιες αρχές. 

  • ΕΠΙΒΑΤΕΣ
  • Τι συμβαίνει σε περίπτωση που επιβάτης παρουσιάσει ύποπτα συμπτώματα πριν την αναχώρηση της πτήσης του ή αμέσως μόλις αφιχθεί;

    Στην περίπτωση αυτή, ο/η επιβάτης μπορεί να επικοινωνήσει με τον τετραψήφιο αριθμό 1135 του ΕΟΔΥ, διαφορετικά η αεροπορική εταιρεία ή ο συμβαλλόμενος Φορέας Επίγειας Εξυπηρέτησης (ground handler) πρέπει να ενημερωθούν για περαιτέρω ενέργειες και ενημέρωση του Αεροϋγειονομείου. 

  • Λειτουργεί κανονικά το ξενοδοχείο στο χώρο του αεροδρομίου;

    Σε συνέχεια απόφασης της ελληνικής κυβέρνησης για την αναστολή λειτουργίας όλων των ξενοδοχείων, αρχικά  έως την 30/04, στο πλαίσιο των μέτρων για τον κoρωνοϊό, το ξενοδοχείο Sofitel Athens Airport έχει αναστείλει τη λειτουργία του έως την ανωτέρω ημερομηνία. 

     

  • EΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (CARGO)
  • Τι ισχύει για τα εμπορεύματα; Υπάρχουν περιορισμοί;

    Μέχρι στιγμής δεν έχουν επιβληθεί περιορισμοί στη μεταφορά εμπορευμάτων. 

  • ΤΕΛΩΝΕΙΟ/ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ
  • Τι μέτρα πρόληψης έχει λάβει το Τελωνείο ΔΑΑ σχετικά με τον εκτελωνισμό των εμπορευμάτων;

    Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στα γραφεία του Τελωνείου στο Κτίριο 27. 

    Όλες οι υπηρεσίες λειτουργούν κανονικά, ηλεκτρονικά. Για ειδικές περιπτώσεις παραλαβής εγγράφων,  υπάρχει γραφείο στην είσοδο του κτιρίου. Το Τελωνείο λειτουργεί με περιορισμένο προσωπικό, ωστόσο, οι εργάσιμες ώρες δεν έχουν αλλάξει.   

  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ
  • Είναι ανοικτά τα καταστήματα εστίασης των Αεροσταθμών;

    Υπάρχουν κάποια καταστήματα εστίασης διαθέσιμα σε διάφορα σημεία των Αεροσταθμών, τα οποία προσφέρουν μόνο υπηρεσίες take-away. Δεν παρέχεται υπηρεσία εστίασης σε καθίσματα των καταστημάτων. 

  • Μπορώ να καπνίσω μέσα στα κτίρια των Αεροσταθμών;

    Το κάπνισμα απαγορεύεται εντός των κτιρίων των Αεροσταθμών. Οι ειδικοί χώροι καπνιστών είναι κλειστοί στο κοινό, λόγω της εφαρμογής των μέτρων πρόληψης κατά της διασποράς του COVID-19.  

  • Οι αίθουσες αναμονής / CIP lounges των αεροπορικών εταιρειών λειτουργούν κανονικά για τους επιβάτες;

    Λόγω των μέτρων για την αποφυγή της διασποράς Covid-19, οι αίθουσες CIP των αεροπορικών εταιρειών έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας.

  • Έχω κάνει κράτηση στο χώρο στάθμευσης, αλλά η πτήση μου ακυρώθηκε. Τι να κάνω;

    Λόγω των αλλαγών που μπορεί να έχει επιφέρει στο ταξίδι σας ο COVID-19, εάν επιθυμείτε να ακυρώσετε την κράτησή σας και να σας επιστραφούν τα χρήματά σας, μπορείτε να καλέσετε στο 210 3534260. 

  • Που μπορώ να βρω πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση αναφορικά με τις πτήσεις / ακυρώσεις πτήσεων;

    Το Τηλεφωνικό Κέντρο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, τηλ. 210 3530000, λειτουργεί όλο το 24ωρο.  Για την εξυπηρέτησή σας, όταν βρίσκεστε στους χώρους του Αεροσταθμού, μπορείτε να απευθυνθείτε στα Γραφεία Πληροφοριών, τα οποία λειτουργούν όλο το 24ωρο, στα επίπεδα των Αφίξεων & των Αναχωρήσεων.  Επιπλέον, δεδομένου ότι οι εξελίξεις σε σχέση με τον COVID-19 έχουν επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό το πρόγραμμα πτήσεων των αεροπορικών εταιρειών, για οποιαδήποτε πληροφορία αναφορικά με την πτήση σας, θα πρέπει οπωσδήποτε να επικοινωνείτε με την αεροπορική εταιρεία σας.  

  • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
  • Είναι όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς διαθέσιμα από / προς το αεροδρόμιο?

    Μέχρι στιγμής, όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Μετρό, Προαστιακός, Αστικά Λεωφορεία, ΚΤΕΛ) λειτουργούν.

    Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δρομολόγια μπορείτε να δείτε εδώ:

    • Αστικά Λεωφορεία:  http://www.oasa.gr/?id=ind3ex&lang=el
    • Μετρό: http://stasy.gr/
    • Προαστιακός: https://tickets.trainose.gr/dromologia/
    • ΚΤΕΛ: Για λεπτομέρειες σχετικά με τα δρομολόγια, μπορείτε να καλέσετε είτε το τηλεφωνικό κέντρο Αεροδρομίου 210 3530000 είτε τον κεντρικό σταθμό ΚΤΕΛ Ραφήνας στο 22940 23440.