COVID-19 ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
  • Ποια είναι τα προληπτικά μέτρα που εφαρμόζονται;

    Πατήστε εδώ για το ενημερωτικό έντυπο

    Αναφορικά με τα μέτρα που έχουν τεθεί σε ισχύ για την προστασία των επιβατών, των εργαζομένων στην αεροδρομιακή κοινότητα και του ευρύτερου κοινού, βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) και ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες του. 

    Μπορείτε να δείτε εδώ τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) για τους ταξιδιώτες και τους εργαζόμενους στα ελληνικά αεροδρόμια: https://eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19-odigies-gia-taxidiotes/

    Ειδικότερα, όπως σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών έχει τεθεί σε ισχύ μία σειρά μέτρων που συμπεριλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ενισχυμένες διαδικασίες παρακολούθησης των πτήσεων, παρουσία γιατρών και άλλου προσωπικού έκτακτης ανάγκης, όπως επίσης και παροχή πληροφοριακού υλικού με στόχο την ευρύτερη δυνατή ενημέρωση. 

    Το προσωπικό, τόσο του αεροδρομίου όσο και των αεροπορικών εταιρειών, είναι ενημερωμένο σχετικά με τους παράγοντες που απαιτούν την άμεση περαιτέρω ενημέρωση των υπηρεσιών υγείας του αεροδρομίου.

    Οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο ενημερώνονται διαρκώς σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τον COVID-19 και με τις οδηγίες των αρμόδιων αρχών για την αποφυγή διασποράς. 

    • Ειδικότερα μέτρα σε ισχύ:

    Σύμφωνα με τις οδηγίες των Eθνικών Yγειονομικών Αρχών, η σχολαστική τήρηση κανόνων υγιεινής των χεριών καθώς και αναπνευστικής υγιεινής, η χρήση μάσκας, η τήρηση αποστάσεων, ο προσεκτικός καθαρισμός και η απολύμανση επιφανειών και χώρων, ιδιαίτερα όπου υπάρχει «επαφή»,  αποτελούν τη βασική προϋπόθεση για την προστασία των επιβατών και των εργαζομένων στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Οι επιβάτες που ταξιδεύουν σε προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού #athensairport, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι: 

    • Η είσοδος στο κτίριο του αεροσταθμού επιτρέπεται μόνο για άτομα που ταξιδεύουν/είναι κάτοχοι αεροπορικού εισιτηρίου, εκτός από συγκεκριμένες εξαιρέσεις (συνοδεία ανήλικου, συνοδεία ΑμεΑ).
       
    • Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική -ήδη από την είσοδο του επιβάτη στο αεροδρόμιο- καθώς και η διατήρησή της κατά τη διάρκεια της παραμονής στους χώρους του αεροδρομίου(Κοινή Υπουργική Απόφαση 17.05.2020, ΦΕΚ1869/Δ1α/ΓΠ.οικ.30612). Εξαιρούνται τα παιδιά κάτω των 6 ετών καθώς και όσοι αντιμετωπίζουν αναπνευστικά προβλήματα. Επισημαίνεται ότι ενδέχεται να ζητηθεί η προσωρινή αφαίρεση της μάσκας κατά τη διαδικασία ελέγχων ασφαλείας και ταυτοπροσωπίας.
       
    • Η χρήση μάσκας είναι επίσης υποχρεωτική τόσο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επιβίβασης όσο και κατά την πτήση. Συνιστάται η αλλαγή της μάσκας κάθε 4 ώρες. Φροντίστε να διαθέτετε επαρκή ποσότητα για όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
       
    • Οι εργαζόμενοι είναι εφοδιασμένοι με όλα τα μέσα ατομικής προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικό υγρό) τα οποία και χρησιμοποιούν καθόλη τη διάρκεια της εργασίας τους.
       
    • Υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά υγρά σε περισσότερα από 300  σημεία του αεροδρομίου και στους χώρους υγιεινής / WC,  για xρήση από  τους επιβάτες σε όλα τα στάδια της ταξιδιωτικής διαδικασίας (αναχώρηση, άφιξη).
       
    • Πολυκαρβονικά φύλλα χρησιμοποιούνται για περαιτέρω προστασία σε υπηρεσίες όπου υπάρχει εκ του σύνεγγυς συνεργασία επιβάτη - προσωπικού (εκδοτήρια εισιτηρίων, γραφεία πληροφοριών κ.λπ.).
       
    • Η τήρηση των αποστάσεων είναι κυρίως μέτρο συμπεριφοράς για επιβάτες και προσωπικό, που πρέπει να τηρούν αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ τους (1,5 μέτρων) σε όλες τις φάσεις των διαδικασιών στο έδαφος. Ειδικές σημάνσεις τοποθετούνται στο έδαφος ώστε να επισημαίνουν αυτή την ανάγκη, όπως και οπτικές οδηγίες σε οθόνες και banners.
         
    • Εγκαταστάσεις, μηχανήματα, εξοπλισμός και επιφάνειες συχνής επαφής στους χώρους του αεροδρομίου, καθαρίζονται και απολυμαίνονται τακτικά με ειδικά υλικά.
       
    • Το προσωπικό του αεροδρομίου, των αεροπορικών εταιρειών και των φορέων επίγειας εξυπηρέτησης, παρέχει πληροφόρηση στους επιβάτες για τα υγειονομικά μέτρα και για τις σχετικές διαδικασίες που εφαρμόζονται στο αεροδρόμιο και στην πτήση και  επιβλέπουν την τήρηση των απαραίτητων αποστάσεων και τη χρήση μάσκας.
       
    • Ροή πληροφοριών και οδηγιών για την τήρηση των μέτρων υγιεινής ενημερώνει τους επιβάτες τόσο μέσω ηχητικών ανακοινώσεων όσο και σε οθόνες και σημάνσεις σε όλους τους χώρους.
       
    • Ενθαρρύνεται η χρήση των διαθέσιμων ηλεκτρονικών εφαρμογών και υπηρεσιών, τόσο πριν την αναχώρηση για το αεροδρόμιο (web check-in) όσο και εντός του αεροδρομίου (web check-in, self check-in, εκτύπωση tag αποσκευής, διαδικασία drop off baggage,  e-parking).
        
    • Υπάρχει νέα διάταξη των καθισμάτων σε όλους τους χώρους αναμονής, που επιτρέπει την τήρηση ελάχιστης απόστασης, ενώ συνιστάται η διατήρηση μιας θέσης κενής δίπλα σε κάθε καθήμενο επιβάτη. Οικογένειες ή ζευγάρια που συνταξιδεύουν, μπορούν να μην τηρούν την απόσταση αυτή.
       
    • Το σύστημα κλιματισμού των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου παρέχει φρέσκο, ανανεούμενο και μη ανακυκλούμενο αέρα με φορά από πάνω προς τα κάτω, έτσι ώστε να περιορίζεται η οριζόντια κυκλοφορία του. Επιπρόσθετα, ο παρεχόμενος αέρας φιλτράρεταιγια σκόνη, ιούς και βακτήρια ή μύκητες, με ειδικά φίλτρα συγκράτησης.
       
    • Για τους επιβάτες ΑμεΑ, τηρούνται σχολαστικά όλα τα παραπάνω μέτρα και επιπρόσθετα, κανόνες  κατά προτεραιότητα επιβίβασης, αποφυγή  πολύωρης παραμονής σε κλειστό χώρο και στην αίθουσα ΑμεΑ του αεροδρομίου, ενώ τόσο τα αμαξίδια μεταφοράς όσο και τα οχήματα (Ambulifts) καθαρίζονται και απολυμαίνονται σε τακτά διαστήματα, πριν και μετά τη χρήση, ώστε να διασφαλισθεί η μέγιστη δυνατή προστασία από τον Covid-19 για τους επιβάτες..
       
    • Πρέπει να τηρείτε τα μέτρα υγειονομικής προστασίας που ισχύουν στους χώρους του αεροσταθμού – τα μέτρα αυτά επικοινωνούνται συνεχώς μέσω οπτικού υλικού και επαναλαμβανόμενων ηχητικών αναγγελιών.   

    Τα παραπάνω μέτρα τελούν υπό διαρκή αξιολόγηση για την αποτελεσματικότητά τους, ενώ θα τροποποιούνται σύμφωνα με τις υποδείξεις των αρμόδιων Κρατικών Αρχών. 

  • Ποιες συγκεκριμένες οδηγίες έχουν εκδοθεί από τις Κρατικές Αρχές;

    Σημαντική Ανακοίνωση

    Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ:2602/28 Ιουνίου 2020/Δ1α/ΓΠ.οικ.40383) της Ελληνικής Δημοκρατίας, έως 30/09/2020, όλοι οι επιβάτες διεθνών πτήσεων που πρόκειται να ταξιδέψουν στην Ελλάδα είναι υποχρεωμένοι να συμπληρώσουν και να υποβάλουν τη «Φόρμα Εντοπισμού Επιβάτη» (PLF) τουλάχιστον 24 ώρες πριν από την αναχώρηση της πτήσης. Οι οικογένειες μπορούν να υποβάλουν μια κοινή φόρμα e-PLF.

    Περιπτώσεις ταξιδιού έκτακτης ανάγκης που είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθούν σε μικρότερο χρονικό διάστημα  από το προκαθορισμένο όριο υποβολής πριν από την πτήση, θα εξετάζονται ανά περίπτωση από τις κρατικές αρχές. Ενημέρωση αποδοχής ή απόρριψης του αιτήματος θα αποστέλλεται με e-mail στους ενδιαφερόμενους
     
    Η φόρμα βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://travel.gov.gr/#/
     

    Οι επιβάτες λαμβάνουν e-mail επιβεβαίωσης υποβολής της φόρμας PLF το οποίο θεωρείται απαραίτητο ταξιδιωτικό έγγραφο που πρέπει να επιδεικνύουν κατά την επιβίβαση στην πτήση. Το e-mail με τον μοναδικό κωδικό Ταχείας Απόκρισης (QR Code) το λαμβάνουν τα μεσάνυχτα (00.01 πμ) της ημέρας άφιξής τους στην Ελλάδα. (Ο κωδικός – QR code παρέχεται ως σύνδεσμος μέσα στο e-mail επιβεβαίωσης).

    Οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται να ελέγχουν, πριν αποδεχθούν τον επιβάτη για επιβίβαση, την απόδειξη επιβεβαίωσης υποβολής της φόρμας εντός του ενδεδειγμένου χρονικού ορίου & το απαντητικό e-mail με τον απαραίτητο PLF QR κωδικό.  Εάν το ταξίδι ξεκινάει νωρίτερα από την ημερομηνία άφιξης, επιτρέπεται η επιβίβαση στους επιβάτες που θα δείξουν το e-mail επιβεβαίωσης υποβολής (και όχι απαραίτητα τον PLF QR κωδικό αφού θα τον λάβουν μετά τα μεσάνυχτα, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους). 

    Για περισσότερες πληροφορίες ή ερωτήσεις αναφορικά με τον τρόπο συμπλήρωσης & λειτουργίας μπορείτε να επικοινωνήσετε με το κέντρο υποστήριξης του travel.gov.gr, καλώντας στο (0030) 215 560 5151 Δευτέρα ως Παρασκευή 09:00-21:00 ή στέλνοντας email στο kepp@gscp.gr.


    Στους επιβάτες που δεν θα έχουν συμπληρώσει και υποβάλει τη «Φόρμα Εντοπισμού Επιβάτη» εγκαίρως και συνεπώς δεν θα είναι σε θέση να επιδείξουν έγκυρο κωδικό QR κατά την άφιξή τους στην Ελλάδα, θα επιβάλλεται πρόστιμο σύμφωνα με τις διατάξεις της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης της 28ης Ιουνίου.
     
    Πληροφορίες σχετικά με τον Covid-19 από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), μπορείτε να βρείτε εδώ: https://eody.gov.gr/en/covid-19/ 
     

  • Υπάρχει απαγόρευση εισόδου στη χώρα για συγκεκριμένους επιβάτες;

    Σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ελληνικής κυβέρνησης, παραμένει, μέχρι 30.09.20, σε ισχύ η απαγόρευση εισόδου στη χώρα όλων των υπηκόων τρίτων κρατών (non-EU), σύμφωνα με ανακοίνωση την οποία εξέδωσε η ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Ορισμένες εξαιρέσεις ισχύουν επίσης ως εξής:

    Εξαιρέσεις ισχύουν για υπηκόους και μόνιμους κατοίκους των: Αυστραλία, Καναδά, Γεωργία, Ιαπωνία, Νέα Ζηλανδία, Ρουάντα, Ν. Κορέα, Ταϊλάνδη, Τυνησία, Ουρουγουάη και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

    Ως αποδεικτικό μόνιμης κατοικίας, οι υπήκοοι τρίτων χωρών μπορούν να παρουσιάσουν  άδεια παραμονής, άδεια εργασίας, ταυτότητα, άδεια οδήγησης ή άλλα έγγραφα, υπό την προϋπόθεση ότι αναγράφεται ο τόπος μόνιμης κατοικίας.

    Από τους περιορισμούς εξαιρούνται επίσης:

    • Πολίτες της ΕΕ & των κρατών μελών της Συνθήκης Schengen και οι σύζυγοι αυτών, ή τα άτομα με τα οποία έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης καθώς και τα ανήλικα παιδιά τους.
    • Επιβάτες που ταξιδεύουν για σοβαρούς λόγους, όπως θέματα υγείας, επιχειρηματικούς σκοπούς, επιτακτικούς οικογενειακούς λόγους, άτομα που χρειάζονται διεθνή προστασία.
    • Ιατρικό & Νοσηλευτικό, προσωπικό επαγγελματίες και ερευνητές του χώρου της υγείας, εάν επιδείξουν στα σημεία εισόδου της χώρας αποδεικτικό της επαγγελματικής τους κατάστασης, υπό την προϋπόθεση πάντα ότι η είσοδος τους σχετίζεται με την εξάσκηση των επαγγελματικών καθηκόντων τους. 
    • Πολίτες τρίτων χωρών που είναι κάτοικοι σε μακροχρόνια βάση - ή έχουν άδεια παραμονής χώρας της ΕΕ ή κράτους μέλους της Συνθήκης Schengen.
    • Μέλη κυβερνητικών αποστολών
    • Μέλη  διπλωματικών αποστολών, αξιωματούχοι και αποστολές προξενείων, επιτελεία διεθνών & ευρωπαϊκών οργανισμών, εργαζόμενοι σε υπηρεσίες ανθρωπιστικής βοήθειας στο πλαίσιο των καθηκόντων τους, αξιωματούχοι στρατιωτικών σωμάτων, σωμάτων ασφαλείας & της γενικής γραμματείας πολιτικής προστασίας.
    • Εργαζόμενοι στον τομέα των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των ναυτικών, πληρώματα αεροσκαφών, πληρώματα και τεχνικό προσωπικό μισθωμένων αεροσκαφών & εξοπλισμού για την αντιμετώπιση πυρκαγιών , οδηγοί βαρέων οχημάτων & το απολύτως απαραίτητο προσωπικό για τη μεταφορά αγαθών.
    • Επιβάτες transit.
    • Φοιτητές
    • Φροντιστές ηλικιωμένων ή ανθρώπων με ειδικές ανάγκες
    • Εποχιακό προσωπικό απασχολούμενο στον τομέα της γεωργίας. Τα άτομα αυτά υποχρεούνται να επιδείξουν σχετικά έγγραφα & να υποβληθούν σε εργαστηριακές ιατρικές εξετάσεις.
    • Πολίτες εκτός ΕΕ ή χωρών εκτός Schengen που υπόκεινται στις απαγορεύσεις του παρόντος, έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτημα στην  Αρχή του Ελληνικού Προξενείου του τόπου κατοικίας ή παραμονής τους , για την κατ’ εξαίρεση είσοδο τους στη χώρα για επαγγελματικούς ή προσωπικούς λόγους.

    Η συμπληρωμένη ηλεκτρονική φόρμα εντοπισμού επιβατών (e-PLF) είναι επίσης υποχρεωτική για όλους τους εισερχόμενους επιβάτες. Οι οικογένειες μπορούν να υποβάλουν μια κοινή φόρμα e-PLF. Σε απάντηση της υποβολής της e-PLF φόρμας, οι επιβάτες θα λάβουν έναν κωδικό QR που θα δείχνει την επιλογή τους για δοκιμή PCR κατά την άφιξή τους στην Αθήνα. Οι κωδικοί QR απευθύνονται στους επιβάτες τα μεσάνυχτα της ημέρας του ταξιδιού.

    Έως και τις 30.09.20, όλοι οι επισκέπτες προερχόμενοι από Μάλτα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ισραήλ, Βέλγιο, Ισπανία, Αλβανία, και Βόρεια Μακεδονία  είναι υποχρεωμένοι να επιδείξουν (πέραν της φόρμας PLF και του QR κωδικού) αρνητικό μοριακό τεστ για τον Covid-19, το οποίο να έχει πραγματοποιηθεί έως 72 ώρες πριν την άφιξή τους στην Ελλάδα.

    Οι πτήσεις προς/από Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία επιτρέπονται μόνο από/προς το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

    Επίσης, οι πτήσεις από το Ισραήλ περιορίζονται σε 5000 επιβάτες την εβδομάδα.

    Από τις 07.09 έως και τις 21.09 (23:59) όλοι οι επισκέπτες προερχόμενοι από τη Ρωσία είναι υποχρεωμένοι να επιδείξουν (πέραν της φόρμας PLF και του QR κωδικού) αρνητικό μοριακό τεστ για τον Covid-19, το οποίο να έχει πραγματοποιηθεί έως 72 ώρες πριν την άφιξή τους στην Ελλάδα. Επίσης, οι πτήσεις από τη Ρωσία  περιορίζονται σε 500 επιβάτες την εβδομάδα.

    Συνεχίζεται η αναστολή όλων των πτήσεων από/προς την Τουρκία έως τις 30.09.20. Επιπροσθέτως, αναστολή πτήσεων έως τις 30.09.20 ισχύει από οποιοδήποτε αεροδρόμιο της Καταλονίας της Ισπανίας. 

    Οι διερχόμενοι επιβάτες μέσω ΔΑΑ, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων από χώρες όπου ισχύει η απαγόρευση εισόδου στη χώρα μας, δεν χρειάζεται να προσκομίσουν αρνητικό μοριακό τεστ (PCR) πριν από την άφιξη, ούτε να υποβάλλουν τη Φόρμα Εντοπισμού Επιβατών (e-PLF).

    Για περισσότερες πληροφορίες ή ερωτήσεις αναφορικά με τη διαδικασία μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΚΕΠΠ) είτε τηλεφωνικά στο (0030) 2103359002-3, είτε μέσω email στο kepp@gscp.gr.

    Οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να εξασφαλίζουν την ενημέρωση των ταξιδιωτών πριν από την επιβίβαση τους και ότι πληρούν τις προϋποθέσεις πραγματοποίησης του ταξιδιού αναλόγως με τα ισχύοντα μέτρα στον τόπο προορισμού κατά το χρόνο πραγματοποίησης του, αλλιώς πρέπει να αρνηθούν την επιβίβαση σύμφωνα με τις νομοθετικές πράξεις της Ελληνικής κυβέρνησης. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την αεροπορική σας εταιρία. Αναλυτικά στοιχεία επικοινωνίας των αεροπορικών εταιριών παρέχονται στην ιστοσελίδα μας, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.aia.gr/el/traveler/travellers-info/airlines

    Συνιστάται οι επιβάτες να ενημερώνονται για τους περιορισμούς που ανακοίνωσε η χώρα καταγωγής τους κατά την επιστροφή τους από την Ελλάδα. Ορισμένες χώρες απαιτούν PCR test που πραγματοποιήθηκε μερικές ώρες πριν από την άφιξη, ενώ άλλες έχουν εκδώσει περιορισμούς για την άφιξη επιβατών.

    Οι κυβερνητικές αποφάσεις σχετικά με περιορισμούς ή προϋποθέσεις για το ταξιδιωτικό κοινό ενημερώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα και ad-hoc ανάλογα με την πορεία της πανδημίας.

     

     

  • Τι ισχύει για τις πτήσεις εσωτερικού;

    Δεν υπάρχουν περιορισμοί στις αεροπορικές μετακινήσεις στο εσωτερικό της χώρας από 25/5/2020.

  • Υπάρχει διαδικασία απομόνωσης/καραντίνας για αφικνούμενους επιβάτες;

    Ανάλογα με τον PLF/QR κωδικό τους, κατά την άφιξή τους οι επισκέπτες θα υποβάλλονται σε τεστ. Εφόσον ο επιβάτης ελεγχθεί είναι ελεύθερος να μεταβεί στον τελικό  του προορισμό. Τα αποτελέσματα αναμένονται να είναι διαθέσιμα σε 24 ώρες. Μέχρι τότε, οι επιβάτες που υποβάλλονται σε διαγνωστικό έλεγχο για COVID-19 προτρέπονται να τηρούν τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης σύμφωνα με τις τοπικές οδηγίες και να παρακολουθούν τον οργανισμό τους για εκδήλωση συμπτωμάτων που θα μπορούσαν να αποτελούν ενδείξεις εκδήλωσης Covid-19. Σε τέτοια περίπτωση, πρέπει να επιδιώκεται άμεση ιατρική συμβουλή ή/και επικοινωνία με το κέντρο επιχειρήσεων του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – ΕΟΔΥ.
     
    Μόνο σε περιπτώσεις που το τεστ είναι θετικό θα επικοινωνούν οι αρμόδιες αρχές με τον επιβάτη και θα προχωρούν στην εφαρμογή του ισχύοντος  ιατρικού πρωτοκόλλου για τις περιπτώσεις αυτές.Δεν εφαρμόζεται πλέον διαδικασία 24ωρης φιλοξενίας σε ξενοδοχείο με μέριμνα του Ελληνικού Δημοσίου.

    Για περισσότερες πληροφορίες ή ερωτήσεις αναφορικά με τη διαδικασία μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΚΕΠΠ) είτε τηλεφωνικά στο (0030) 2103359002-3, είτε μέσω email στο kepp@gscp.gr
     
    Σε περίπτωση που χρειάζεται να επικοινωνήσετε με το κέντρο επιχειρήσεων του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – ΕΟΔΥ μπορείτε να καλέσετε στο (0030) 210 5212054 ή να στείλετε e-mail στη διεύθυνση kepix@eody.gov.gr.

  • Που μπορώ να ενημερωθώ για το αν υπάρχουν περιορισμοί στην χώρα που θα ταξιδέψω;

    Τα μέτρα σε ισχύ αναφορικά με τον Covid-19 και οι περιορισμοί διαφέρουν ανάλογα με τον προορισμό. Κατ’ αρχήν θα σας προτείναμε να επικοινωνήσετε με την αεροπορική εταιρεία με την οποία θα ταξιδέψετε, καθώς οι  αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να εξασφαλίζουν την ενημέρωση των ταξιδιωτών πριν από την επιβίβαση τους και ότι πληρούν τις προϋποθέσεις  πραγματοποίησης του ταξιδιού αναλόγως με τα ισχύοντα μέτρα στον τόπο προορισμού κατά το χρόνο πραγματοποίησης του. Αναλυτικά στοιχεία επικοινωνίας των αεροπορικών εταιριών παρέχονται στην ιστοσελίδα της εταιρίας μας, στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.aia.gr/el/traveler/travellers-info/airlines

    Θα μπορούσατε επίσης, να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του αεροδρομίου του προορισμού σας, για ανακοινώσεις σχετικά με το Covid-19 ή και να επικοινωνήσετε στην Ελλάδα με την Πρεσβεία της χώρας που θα επισκεφτείτε για να σας ενημερώσουν σχετικά.

  • Ποια μέτρα καθαρισμού / απολύμανσης εφαρμόζονται;
    • Έχουν εντατικοποιηθεί οι υπηρεσίες καθαριότητας / προληπτικής απολύμανσης στους χώρους του αεροδρομίου.
    • Τα υλικά καθαρισμού έχουν αντικατασταθεί με απολυμαντικά ταχείας δράσης.
    • Έχει ενταθεί η διαδικασία καθαρισμού σε συχνά χρησιμοποιούμενες επιφάνειες, όπως πόμολα, κουμπιά ασανσέρ, κουπαστές, κυλιόμενες σκάλες, κ.λπ.
    • Κατά περίπτωση, πραγματοποιείται εκτάκτως ειδική απολύμανση ή vεφελοψεκασμός.
  • Υπάρχουν διαθέσιμα αντισηπτικά χεριών στους χώρους των Αεροσταθμών;

    Έχουν τοποθετηθεί  συσκευές με απολυμαντικό χεριών σε όλες τις τουαλέτες, σε όλες τις πύλες επιβίβασης και συνολικά σε περισσότερα από 300 σημεία στους τερματικούς σταθμούς.  

  • Τι μέτρα έχουν ληφθεί για την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου;

    Για να εξασφαλιστεί η συντονισμένη προσπάθεια για τη διατήρηση της επιχειρησιακής συνέχειας και παράλληλα με την προσπάθεια συγκράτησης της εξάπλωσης της νόσου, ο ΔΑΑ έχει θεσπίσει ένα Σχέδιο Απόκρισης COVID-19 που χαρτογραφεί τις προβλέψεις για τη διατήρηση ελάχιστου επιπέδου υπηρεσιών. 

    Το Σχέδιο Απόκρισης συμπληρώνεται από μια σειρά ενεργειών που αποφασίζονται από την ομάδα αντιμετώπισης έκτακτων καταστάσεων, η οποία δημιουργήθηκε για το συγκεκριμένο σκοπό. Οι δράσεις αποφασίζονται σε καθημερινή βάση καθώς η κατάσταση εξελίσσεται. 

  • Μπορώ να μεταφέρω στη χειραποσκευή μου αντισηπτικό/απολυμαντικό τζελ σε συσκευασία μεγαλύτερη των 100ml?

    Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της ΕΕ, τα αντισηπτικά/απολυμαντικά υγρά χεριών εξαιρούνται από τον κανονισμό για τα υγρά κα επιτρέπεται η μεταφορά τους στις χειραποσκευές, σε συσκευασίες μεγαλύτερες των 100ml.

  • ΑΦΙΚΝΟΥΜΕΝΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ
  • Τι μέτρα έχουν ληφθεί για την απομόνωση αφικνούμενων επιβατών με ύποπτα συμπτώματα;

    Προσωπικό του Αεροϋγειονομείου αναλαμβάνει τον έλεγχο του περιστατικού, διενεργεί τον προκαταρκτικό υγειονομικό έλεγχο και κάνει συστάσεις για περαιτέρω ενέργειες σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Αν κρίνεται αναγκαία η διακομιδή σε νοσοκομείο αναφοράς, αυτή πραγματοποιείται με κατάλληλα εξοπλισμένο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. 

    Ασυμπτωματικοί επιβάτες σε εγγύτητα με τα ύποπτα κρούσματα, ενδέχεται, με απόφαση του Αεροϋγειονομείου, να τεθούν σε καραντίνα και να παραμείνουν στον κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο του Αερολιμένα, έως τη μεταφορά τους σε νοσοκομείο αναφοράς. 

  • Τι συμβαίνει εάν ένας αφικνούμενος επιβάτης δεν αισθάνεται καλά (ήπια συμπτώματα);

    Προσωπικό του Αεροϋγειονομείου αναλαμβάνει τον έλεγχο του περιστατικού, διενεργεί τον προκαταρκτικό υγειονομικό έλεγχο και κάνει συστάσεις για περαιτέρω ενέργειες, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. 

  • Τι συμβαίνει με τις αφίξεις από σοβαρά μολυσμένες χώρες;

    Ακολουθούνται οι εντολές του ΕΟΔΥ (ενδέχεται να απαιτηθεί επί τόπου παρουσία κλιμακίου του ΕΟΔΥ). Ειδικότερα, οι πτήσεις από/προς χώρες που παρουσιάζουν έντονη διασπορά του COVID-19 έχουν ήδη απαγορευτεί. Σχετικές ανακοινώσεις γίνονται κατά περίπτωση, από τις αρμόδιες αρχές. 

  • ΕΠΙΒΑΤΕΣ
  • Τι συμβαίνει σε περίπτωση που επιβάτης παρουσιάσει ύποπτα συμπτώματα πριν την αναχώρηση της πτήσης του ή αμέσως μόλις αφιχθεί;

    Στην περίπτωση αυτή, ο/η επιβάτης μπορεί να επικοινωνήσει με τον τετραψήφιο αριθμό 1135 του ΕΟΔΥ, διαφορετικά η αεροπορική εταιρεία ή ο συμβαλλόμενος Φορέας Επίγειας Εξυπηρέτησης (ground handler) πρέπει να ενημερωθούν για περαιτέρω ενέργειες και ενημέρωση του Αεροϋγειονομείου. 

  • Λειτουργεί κανονικά το ξενοδοχείο στο χώρο του αεροδρομίου;

    Το ξενοδοχείο Sofitel Athens Airport επαναλειτουργεί από 01/07/2020. Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία μπορείτε να επισκεφτείτε τον ιστότοπο του ξενοδοχείου.

  • EΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ (CARGO)
  • Τι ισχύει για τα εμπορεύματα; Υπάρχουν περιορισμοί;

    Μέχρι στιγμής δεν έχουν επιβληθεί περιορισμοί στη μεταφορά εμπορευμάτων. 

  • ΤΕΛΩΝΕΙΟ/ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ
  • Τι μέτρα πρόληψης έχει λάβει το Τελωνείο ΔΑΑ σχετικά με τον εκτελωνισμό των εμπορευμάτων;

    Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στα γραφεία του Τελωνείου στο Κτίριο 27. 

    Όλες οι υπηρεσίες λειτουργούν κανονικά, ηλεκτρονικά. Για ειδικές περιπτώσεις παραλαβής εγγράφων,  υπάρχει γραφείο στην είσοδο του κτιρίου. Το Τελωνείο λειτουργεί με περιορισμένο προσωπικό, ωστόσο, οι εργάσιμες ώρες δεν έχουν αλλάξει.   

  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ
  • Είναι ανοικτά τα καταστήματα εστίασης των Αεροσταθμών;

    Υπάρχουν καταστήματα εστίασης διαθέσιμα σε διάφορα σημεία του αεροσταθμού.

  • Μπορώ να καπνίσω μέσα στα κτίρια των Αεροσταθμών;

    Το κάπνισμα απαγορεύεται εντός των κτιρίων των Αεροσταθμών. Οι ειδικοί χώροι καπνιστών είναι κλειστοί στο κοινό, λόγω της εφαρμογής των μέτρων πρόληψης κατά της διασποράς του COVID-19.  

  • Οι αίθουσες αναμονής / CIP lounges των αεροπορικών εταιρειών λειτουργούν κανονικά για τους επιβάτες;
    • Η αίθουσα αναμονής/CIP lounge της Aegean Airlines στην περιοχή Σένγκεν, Επίπεδο Αναχωρήσεων, λειτουργεί από τις 05:00 μέχρι τις 23:00, ενώ στην περιοχή Εκτός Σένγκεν από Τρίτη μέχρι Πέμπτη 06:00-24:00 και από Παρασκευή μέχρι Δευτέρα 06:00-22:00.
    • Η αίθουσα αναμονής Goldair Handling στην περιοχή Σένγκεν λειτουργεί από τις  03:30 έως τις 22:00.
    • H αίθουσα αναμονής  "Αριστοτέλης Ωνάσσης" της Skyserv Handling Services είναι διαθέσιμη 11:00 με 19:00 καθημερινά. 
    • H αίθουσα αναμονής  «Μελίνα Μερκούρη»  της Skyserv Handling Services στην Εντός Σένγκεν περιοχή είναι διαθέσιμη  Δευτέρα με Σάββατο από τις 06:00 έως τις 20:00 & την Κυριακή από τις  06:00 έως τις 21:00.
    • Lufthansa - Business Lounge λειτουργεί από 05:30 έως 19:00.
  • Έχω κάνει κράτηση στο χώρο στάθμευσης, αλλά η πτήση μου ακυρώθηκε. Τι να κάνω;

    Λόγω των αλλαγών που μπορεί να έχει επιφέρει στο ταξίδι σας ο COVID-19, εάν επιθυμείτε να ακυρώσετε την κράτησή σας και να σας επιστραφούν τα χρήματά σας, μπορείτε να καλέσετε στο 210 3534260. 

  • Που μπορώ να βρω πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση αναφορικά με τις πτήσεις / ακυρώσεις πτήσεων;

    Το Τηλεφωνικό Κέντρο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, τηλ. 210 3530000, λειτουργεί όλο το 24ωρο.  Για την εξυπηρέτησή σας, όταν βρίσκεστε στους χώρους του Αεροσταθμού, μπορείτε να απευθυνθείτε στα Γραφεία Πληροφοριών, τα οποία λειτουργούν όλο το 24ωρο, στα επίπεδα των Αφίξεων & των Αναχωρήσεων.  Επιπλέον, δεδομένου ότι οι εξελίξεις σε σχέση με τον COVID-19 έχουν επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό το πρόγραμμα πτήσεων των αεροπορικών εταιρειών, για οποιαδήποτε πληροφορία αναφορικά με την πτήση σας, θα πρέπει οπωσδήποτε να επικοινωνείτε με την αεροπορική εταιρεία σας.  

  • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
  • Είναι όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς διαθέσιμα από / προς το αεροδρόμιο?

    Μέχρι στιγμής, όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Μετρό, Προαστιακός, Αστικά Λεωφορεία, ΚΤΕΛ) λειτουργούν.

    Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δρομολόγια μπορείτε να δείτε εδώ:

    • Αστικά Λεωφορεία:  http://www.oasa.gr/?id=ind3ex&lang=el
    • Μετρό: http://stasy.gr/
    • Προαστιακός: https://tickets.trainose.gr/dromologia/
    • ΚΤΕΛ: Για λεπτομέρειες σχετικά με τα δρομολόγια, μπορείτε να καλέσετε είτε το τηλεφωνικό κέντρο Αεροδρομίου 210 3530000 είτε τον κεντρικό σταθμό ΚΤΕΛ Ραφήνας στο 22940 23440.